Het gaat misschien wat ver om een complete marketingcampagne te wijden aan de duurzame initiatieven van je onderneming, maar je hoeft het ook weer niet alleen te houden bij het afleggen van eventuele verantwoording via duurzaamheids verslagen of speciale MVO-websites. Ook klanten en/of opdrachtgevers willen in deze tijd graag weten of het bedrijf van wie zij producten of diensten afnemen zich actief bezighoudt met duurzaam ondernemen.
Het is wel verstandig om bewust naar initiatieven te zoeken die aansluiten bij de aard van je bedrijf. Als je een aannemersbedrijf hebt en een sponsorloop voor een goed doel wilt sponsoren, zullen deelnemers en bezoekers van het evenement de koppeling naar je merk of organisatie niet zo snel maken. Maar wanneer je een lokale zaak in sportschoenen- en kleding bent gestart en zo’n sportief evenement sponsort, zal dit verband vaak eerder worden gelegd. Dit initiatief mag je als bedrijf dan ook best via het versturen van een persbericht onder de aandacht brengen bij je doelgroep en de (lokale) media.
Bel 033 210 09 00 of mail ons voor advies.