De Groene Accountant

Hoe krijg je het roer om?

Waar ligt jouw focus?

Hoe krijg je het roer om?

Een wijziging van de koers begint bij het bepalen van de bestemming. Waar wil je naartoe met je organisatie? Wil je duurzaam innoveren, bedrijfsactiviteiten verduurzamen of een circulair businessmodel? En: welk duurzaam doel wil je  precies bereiken en wanneer?

De beste basis is een persoonlijke visie op duurzaam ondernemen. Vervolgens ga je met mensen in gesprek over de duurzame visie van de organisatie. Een groene koers vraagt altijd om gedurfde keuzes vooraf die je  vastlegt en uitdraagt.

In drie stappen:
Stap 1 Vragen stellen en beantwoorden
Je zult antwoorden moeten vinden op vragen als: welke doelen willen wij bereiken, hoe willen wij maatschappelijke meerwaarde leveren, hoe kunnen wij ons met onze groene koers onderscheiden, in hoeverre accepteren wij leed in onze keten en hoe gaan wij met onze mensen en onze klanten om?
Stap 2 Vastleggen en visualiseren
Durf scherpe keuzes te maken. Vergeet niet om uw groene koers te toetsen bij je medewerkers en klanten. Leg je visie, missie of strategie vast en visualiseer ze, zodat beter blijft hangen wat je organisatie precies wil.
Stap 3 Verhalen vertellen
De groene koers zal moeten gaan leven. Dit doe je door je  visie, missie en strategie te delen en via overtuigende verhalen tot leven te wekken. Eerst bij collega’s en later ook bij klanten.

Terug naar showcases